نیازمندان به دلیل عدم تمکن مالی در تهیه لباس گرم، وسایل گرمایشی و سرپناه مناسب، با مشکلات متعددی مواجه هستند. همچنین سرمای هوا می‌تواند سلامتی آنها را در معرض خطر قرار دهد، فشار اقتصادی زیادی را بر نیازمندان تحمیل کند و آنها را در تامین نیازهای اولیه با مشکل مواجه کند.
موسسه‌ خیریه‌ رهپویان‌ امام حسن(ع) برای ارائه خدمات به نیازمندان، به کمک و یاری خیرین و نیکوکاران تکیه دارد و با جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین، می‌تواند خدماتی را به نیازمندان ارائه دهد و در بهبود شرایط زندگی آنها موثر باشد.

در دی ماه و بهمن ماه، ما به انجام فعالیت‌های انسان‌دوستانه پرداختیم تا به نیازمندان کمک کنیم و روزهایشان را با روشنایی و امید پر کنیم.

۱- توزیع بسته‌های سبزی‌های آماده بین ۱۳ خانواده: با دقت‌ و مراقبت‌های بهداشتی، بسته‌هایی حاوی سبزی خورد شده‌ی تازه را بین ۱۳ خانواده نیازمند توزیع کردیم تا امرار معاش آنها را آسان تر کنیم.
۲- توزیع بسته‌های گوشت: ما به نیازمندان کمک کردیم تا از غذای مقوی بهره ببرند و از این طریق، روزهایشان را با انرژی بیشتر شروع کنند.

۳- تهیه یک دستگاه یخچال: با اهداء دستگاه یخچال به یک خانواده نیازمند، امکان مراقبت از مواد غذایی و نگهداری آنها در شرایط بهداشتی مطلوب را برای آنها فراهم کردیم، تا زندگی آنها را با لحظاتی از آرامش و امنیت بیشتر روشنایی بخشیم.

۴- معرفی ۳ نو عروس نیازمند برای دریافت جهیزیه: با معرفی سه نو عروس نیازمند به خیریه های دیگر، فرصتی برای شروع زندگی مشترک با رفاه بیشتر را، به هدیه کردیم، تا در آغاز، راهی دوست‌داشتنی و زیبا را پیش روی آنها بگذاریم.

۵- خرید بخاری: با خرید بخاری، برای یک خانواده نیازمند، گرما و آرامشی را در فصل زمستان فراهم کردیم، تا روزهای سردشان را دلنشین تر کنیم.

۶- معرفی ۱۱ دانش‌آموز نیازمند جهت دریافت کمک هزینه تحصیلی: با معرفی ۱۱ دانش‌آموز نیازمند به دیگر مراکز خیریه، امکان دستیابی به تحصیل را برای آنها فراهم کردیم، تا آینده‌ای روشن برای آنان رقم بزنیم.

۷- اهداء ۱۷ کمک هزینه درمان و معرفی بیماران نیازمند به پزشک متخصص: با اهداء کمک‌ هزینه‌های مالی برای درمان بیماران نیازمند، تلاش کردیم تا خدمات پزشکی لازم و اساسی برای آنها محیا شود.

۸- اهداء لباس‌ گرم به ۵ نیازمند: با اهداء لباس‌های گرم به ۵ نیازمند، باعث شدیم، زمستانی گرم‌تر را تجربه کنند.

۹- توزیع بسته‌ی ارزاق: با توزیع بسته‌هایی حاوی مواد غذایی، به زندگی نیازمندان رنگ و لطافت بخشیدیم، تا روزهایشان را با خوشی و سرزندگی پر کنند.