توزیع غذا در عید غدیر

همزمان با عید بزرگ شیعیان جهان اسلام و سالروز انتخاب مولا امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) به عنوان وصی و جانشین پیامبر خاتم(صلی الله علیه و آله) و اولین امام شیعیان و از آنجا که توزیع غذا در روز عید غدیر بسیار در روایات تاکید شده است؛ خیریه رهپویان امام حسن(علیه السلام)  با همراهی و همکاری جمعی از خیرین و دلسوزان محل اقدام به تهیه، طبخ و توزیع هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان خیابان نبوی منش نمود که گزارش تصویری این حرکت فرهنگی را در زیر می‌بینیم. خیرین محترم میتوانند از طریق درگاه پرداخت صدقه آنلاین در این امر خدا پسندانه مارا یاری کنند.

امام رضا(علیه السلام) درباره فضیلت این روز غدیر می فرمایند: وَ مَنْ أَطْعَمَ مُؤْمِناً کَانَ کَمَنْ أَطْعَمَ جَمِیعَ الْأَنْبِیَاءِ وَ الصِّدِّیقِین‏؛ هرکس در روز غدیر به مؤمنی غذا بدهد، مانند کسی است که به تمام انبیا و صدیقین غذا داده باشد(اقبال الاعمال، ج ۱، ص۴۶۵)

امام صادق (لیه السلام) نیز درباره سنت حسنه اطعام و اهمیت آن در روز عید غدیر فرمودند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق «در راس آنها خود ائمه معصومین(علیه السلام)» و یک میلیون شهید «در راس آنها حضرت عباس(لیه السلام) و شهدای کربلا» و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد (بحار ج۶ ص ۳۰۳).

در جای دیگر امام صادق(علیه السلام) فرمودند که غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.(مفاتیح الجنان ص۵۰۰) به گونه ای که امام صادق (ع) اصلا این روز را روز اطعام الطعام نامیدند.(بحار ج۹۵ ص۳۲۳).

خیریه رهپویان امام حسن مجتبی (ع) آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی شما است. از شما خیرین محترم دعوت میشود با عضویت در سامانه صدقه آنلاین کمک های هدفمند خود را به دست نیازمندان واقعی برسانید.