اولین توزیع غذا در سال ۱۴۰۲ مصادف با ماه رمضان

به همت یک خانواده خیّر و با کمک خیریه رهپویان امام حسن(ع)، در تاریخ یکشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۲مصادف با ماه رمضان، ۷۰۰ پرس غذای گرم تهیه و طبخ شده است. این غذاها به منظور توزیع در میان نیازمندان محله آماده شدند؛ که با هدف ارتقاء سطح زندگی و بهبود معیشت افراد انجام شد.
این اولین توزیع غذا در سال ۱۴۰۲ بود؛ که در راستای کمک به نیازمندان و افرادی که به غذای گرم نیاز داشتند، صورت گرفت؛ تا افرادی که به کمک نیاز دارند، از این اقدام خیریه بهره‌مند شوند.

خیریه رهپویان امام حسن مجتبی(ع) آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی شما است. از شما خیرین محترم دعوت میشود، با عضویت در سامانه صدقه آنلاین، کمک های هدفمند خود را به دست نیازمندان واقعی برسانید.

دستگیری از مستمندان و انفاق به نیازمندان، از زیباترین خصلت های نیکوی مؤمنان است؛ به همین دلیل، موردتوجه فراوان در متون دینی واقع شده است؛ به گونه های که می توان آن را در کنار نماز، برجسته ترین عبادت مورد تأکید قرآن دانست. 

مهم ترین آثار فردی انفاق عبارت است از: برکت و افزونی مال، دوری از بلا، تزکیه و طهارت نفس، آمرزش گناهان و.. 

برجسته ترین آثار اجتماعی آن شامل : رفع فقر از چهره ی جامعه ی اسلامی و استقرار عدالت اقتصادی و اجتماعی، پیشرفت و پویایی نظام اقتصادی، صیانت جامعه از تباهی و گسترش فساد می باشد.

 

الامام الصادق (علیه السّلام) : قال الله عزّوجل: ألخَلقُ عِِیالی فَأَحبُّهُمْ إِلیَّ أَلْطَفُهمْ بِهمِ وَ أَسعاهُمْ فی حَوائِجِهِمْ. «الکافی، ج ۲، ص ۱۹۹»

امام صادق(علیه السّلام) خداوند متعال می‌فرماید:«مردم خانواده من هستند ، پس محبوب‌ترین آنان نزد من کسانی هستند که با مردم مهربان‌تر و در راه برآوردن نیازهای اساسی آنان کوشاتر باشند.»